logo
logo
Setkání zřizovatelů po celé ČR k tématu podpory žáků se sociálním znevýhodněním

Setkání zřizovatelů po celé ČR k tématu podpory žáků se sociálním znevýhodněním

24.04.2024
Zřizovatelé škol
Odborná veřejnost
V rámci projektu Podpora rovných příležitostí navazujeme partnerský dialog také se zřizovateli škol do projektu zapojených i nezapojených. Nyní za sebou máme setkání se zřizovateli již ve čtyřech krajích (Středočeský, Ústecký, Plzeňský a Karlovarský) a těšíme se do dalších krajů.
Obrázek článku

(Foto ze setkání v Plzeňském kraji)

Na našich setkáních se zřizovateli debatujeme o podpoře žáků se sociálním znevýhodněním, věnujeme se tématům identifikace těchto žáků i spravedlnosti v rámci podpory, ale i desegregaci či pozici sociálních pedagogů. Do konce června budou tato setkání realizována ve všech krajích, na podzim se plánujeme potkat nad dalšími tématy.

Mohlo by Vás zajímat

Metodický průvodce ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

Rádi bychom vás informovali o novém metodickém průvodci, který představuje vědecky podložené přístupy ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pozvánka na dubnové a květnové webináře k tématu podpora žáků s OMJ

Národní pedagogický institut České republiky připravil pro pedagogy pracující s dětmi/žáky cizinci odborné webináře rozšiřující jejich kompetence a zároveň nabízející nové pohledy a postupy při práci se třídou, kde jsou vzděláváni též žáci s OMJ. Důležitým tématem webinářů je také výuka češtiny jako druhého jazyka: jak na to, jaké nástroje a jak využívat a pod.

Pozvánka na dubnové prezenční semináře k tématu Práce s heterogenní třídou

Vnímáte práci v heterogenní třídě jako stálou a náročnou profesní výzvu? Národní pedagogický institut ČR nabízí prezenční semináře, jejichž program se zaměřuje na procesy ovlivňující koncepci plánování celého vzdělávacího procesu, jeho průběhu i vyhodnocování s ohledem na efektivní podporu žáků s rozdílnou mírou potřeby poskytování podpůrných opatření se zřetelem na různé typy jejich znevýhodnění či postižení, žáků bez speciálních potřeb, žáků s nadáním, odlišným mateřským jazykem, problémovým chováním. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.