logo
logo
Celostátní setkání ke kampani projektu Podpora rovných příležitostí ŠKOLA POMÁHÁ

Celostátní setkání ke kampani projektu Podpora rovných příležitostí ŠKOLA POMÁHÁ

11.04.2024
Učitel/učitelka
21. března 2024 se uskutečnilo na 12 krajských pracovištích setkání ke kampani projektu Podpora rovných příležitostí ŠKOLA POMÁHÁ.
Obrázek článku

Hlavními tématy bylo:

🔹 Jak může škola aktivně pomoci žákům a rodinám v obtížné životní situaci? 

🔹 Kdo je žák se sociálním znevýhodněním a jakou podporu může MŠMT a NPI ČR nabídnout školám? (3. výzva)

🔹 Rovné příležitosti: podpora žáků a rodin se sociálním znevýhodněním pohledem školy a dalších zainteresovaných institucí 


Na všech krajích se sešlo pestré publikum a rozproudila se otevřená debata o příležitostech a výzvách, kterým školy čelí při podpoře žáků se sociálním znevýhodněním, i o možnostech financování aktivit pro školy.

➡ Podívejte se na krátkou reportáž, jak to probíhalo v Ústí nad Labem!

Mohlo by Vás zajímat

Metodický průvodce ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

Rádi bychom vás informovali o novém metodickém průvodci, který představuje vědecky podložené přístupy ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pozvánka na dubnové a květnové webináře k tématu podpora žáků s OMJ

Národní pedagogický institut České republiky připravil pro pedagogy pracující s dětmi/žáky cizinci odborné webináře rozšiřující jejich kompetence a zároveň nabízející nové pohledy a postupy při práci se třídou, kde jsou vzděláváni též žáci s OMJ. Důležitým tématem webinářů je také výuka češtiny jako druhého jazyka: jak na to, jaké nástroje a jak využívat a pod.

Pozvánka na dubnové prezenční semináře k tématu Práce s heterogenní třídou

Vnímáte práci v heterogenní třídě jako stálou a náročnou profesní výzvu? Národní pedagogický institut ČR nabízí prezenční semináře, jejichž program se zaměřuje na procesy ovlivňující koncepci plánování celého vzdělávacího procesu, jeho průběhu i vyhodnocování s ohledem na efektivní podporu žáků s rozdílnou mírou potřeby poskytování podpůrných opatření se zřetelem na různé typy jejich znevýhodnění či postižení, žáků bez speciálních potřeb, žáků s nadáním, odlišným mateřským jazykem, problémovým chováním. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.