logo
logo
Adaptační koordinátoři pro děti a žáky s OMJ v nabídce NPI ČR od 1. 4. 2024

Adaptační koordinátoři pro děti a žáky s OMJ v nabídce NPI ČR od 1. 4. 2024

10.04.2024
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Třídní učitel/ka
Jak adaptační koordinátory do škol pro žáky s OMJ získat a na koho se obrátit? Čtěte dál!

Rádi bychom Vás upozornili na možnost čerpání finančních prostředků a metodické podpory na pozici adaptační koordinátor pro děti s OMJ, které nově přichází do české mateřské či základní školy. Prostředky přidělujeme ve spolupráci s MŠMT a Ministerstvem vnitra. V letošním roce je možné využít podporu adaptačního koordinátora i pro krátkodobé doučování žáků cizinců a s OMJ, kteří selhávají ve vzdělávání a je potřeba se jim dočasně více věnovat.

Nabídka je spuštěna od 1. 4. 2024.

Více informací naleznete v tomto odkazu.

Na Vaše dotazy odpoví a další informace Vám rádi poskytnou jednotliví krajští koordinátoři podpory pedagogických pracovníku pracujících s dětmi/žáky cizinci a s OMJ – kontakty.


Mohlo by Vás zajímat

Metodický průvodce ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

Rádi bychom vás informovali o novém metodickém průvodci, který představuje vědecky podložené přístupy ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pozvánka na dubnové a květnové webináře k tématu podpora žáků s OMJ

Národní pedagogický institut České republiky připravil pro pedagogy pracující s dětmi/žáky cizinci odborné webináře rozšiřující jejich kompetence a zároveň nabízející nové pohledy a postupy při práci se třídou, kde jsou vzděláváni též žáci s OMJ. Důležitým tématem webinářů je také výuka češtiny jako druhého jazyka: jak na to, jaké nástroje a jak využívat a pod.

Pozvánka na dubnové prezenční semináře k tématu Práce s heterogenní třídou

Vnímáte práci v heterogenní třídě jako stálou a náročnou profesní výzvu? Národní pedagogický institut ČR nabízí prezenční semináře, jejichž program se zaměřuje na procesy ovlivňující koncepci plánování celého vzdělávacího procesu, jeho průběhu i vyhodnocování s ohledem na efektivní podporu žáků s rozdílnou mírou potřeby poskytování podpůrných opatření se zřetelem na různé typy jejich znevýhodnění či postižení, žáků bez speciálních potřeb, žáků s nadáním, odlišným mateřským jazykem, problémovým chováním. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.